Elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler : Opplæringssituasjon i skole og bedrift
Research report
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2486847Utgivelsesdato
2017Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [496]
- Rapporter [326]
Sammendrag
Utdanningsdirektoratet har gitt NTNU Samfunnsforskning i oppdrag å utarbeide en forskningsrapport om overgangen skole arbeidsliv for elever med utviklingshemming. I det prosjektet ble det gjennomført en spørreundersøkelse til samtlige videregående skoler i Norge. I forbindelse med 0-24 prosjektet så Utdanningsdirektoratet at det er et behov for kunnskap om hvor mange elever med nedsatt funksjonsevne det er i videregående skoler og hvilket utdanningsprogram de tilhører, samt om antall elever med nedsatt funksjonsevne som har ulike former for opplæring i bedrift. Spørreundersøkelsen fikk dermed inn tilleggsspørsmål for å kartlegge disse forholdene. Dette notatet er en resultatpresentasjon av disse tilleggsspørsmålene. Det er lite informasjon om elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler og det vil derfor presenteres detaljerte tall i både tabell og figurformat, samt utdypende kommentarer skolene har til ulike spørsmål.