dc.contributor.author | Kermit, Patrick Stefan | |
dc.contributor.author | Røe, Melina | |
dc.contributor.author | Buland, Trond Hallgeir | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T11:54:21Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T11:54:21Z | |
dc.date.created | 2022-12-07T14:36:32Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-674-2 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3036760 | |
dc.description.abstract | Studien som presenteres i denne rapporten er et resultat av et initiativ Oslobygg KF tok overfor NTNU Samfunnsforskning tidlig i januar 2021. Studien tar for seg fem skoler i Oslo som i 2020 og 2021 fikk installert såkalte lydutjevningsanlegg på nær samtlige undervisningsrom av Oslobygg KF. Installasjonene var et ledd i generell forbedring av lydmiljøene i skolene hvor målet var å gjøre lyd mer tilgjengelig for alle, dette i tråd med tenkningen som forbindes med begrepet om universell utforming. | |
dc.description.abstract | Å ta i bruk lydutjevningsanlegg : En kvalitativ studie av fem Osloskolers erfaringer | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Å ta i bruk lydutjevningsanlegg : En kvalitativ studie av fem Osloskolers erfaringer | en_US |
dc.title.alternative | Å ta i bruk lydutjevningsanlegg : En kvalitativ studie av fem Osloskolers erfaringer | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.subject.nsi | VDP::Pedagogiske fag: 280 | |
dc.subject.nsi | VDP::Education: 280 | |
dc.source.pagenumber | 49 | en_US |
dc.identifier.cristin | 2090155 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |