dc.contributor.author | Hygen, Beate Wold | |
dc.contributor.author | Hybertsen, Ingunn Dahler | |
dc.contributor.author | Røe, Melina | |
dc.contributor.author | Dahl, Thomas | |
dc.contributor.author | Buland, Trond Hallgeir | |
dc.contributor.author | Hermstad, Ingrid Holmedahl | |
dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.date.accessioned | 2024-01-26T06:58:19Z | |
dc.date.available | 2024-01-26T06:58:19Z | |
dc.date.created | 2024-01-25T17:56:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-738-1 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3113973 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten presenterer det årlige dypdykket tilknyttet Elevundersøkelsen, og tematikken springer ut fra analysene i hovedrapporten. Tema er inkludering og ekskludering i elevers digitale verden, og vi belyser sammenhengen mellom elevers aktivitet på sosiale medier og i gaming og deres opplevelse av motivasjon og trivsel på skolen. Hensikten er å løfte fram elevstemmen for å øke forståelsen av inkludering og ekskludering i elevenes digitale verden, og hvilken betydning stadig økt aktivitet i sosiale medier og gaming har for skolehverdagen. Vi gjør et dypdykk med både kvalitative og kvantitative data, hvor analyse av intervjuer blir sett i sammenheng med kvantitative analyser av en spørreskjemaundersøkelse som er utviklet for dette formålet. Reanalyser av Ungdata-undersøkelsen fungerer som et bakteppe for vår egen datainnsamling til dypdykket. Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet | |
dc.description.abstract | Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning AS | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen | en_US |
dc.title.alternative | Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.subject.nsi | VDP::Pedagogiske fag: 280 | |
dc.subject.nsi | VDP::Education: 280 | |
dc.source.pagenumber | 86 | en_US |
dc.identifier.cristin | 2234690 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |