Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPaulsen, Veronika
dc.contributor.authorMichelsen, Hilde
dc.contributor.authorBrochmann, Maria
dc.date.accessioned2015-11-10T12:37:06Z
dc.date.accessioned2015-11-11T11:39:16Z
dc.date.available2015-11-10T12:37:06Z
dc.date.available2015-11-11T11:39:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citation109 p. NTNU Samfunnsforskning , 2015
dc.identifier.isbn978-82-7570-398-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2360065
dc.description-
dc.description.abstractDenne rapporten sammenfatter funnene fra prosjektet Asylsøkende barn – er det mitt ansvar? som NTNU Samfunnsforskning har gjennomført på oppdrag fra og i samarbeid med Redd Barna. Formålet med prosjektet har vært å belyse barnevernets ansvar for barn som bor på mottak, enten sammen med foreldre (medfølgende barn) eller alene (enslige mindreårige). Vi har fokusert på barnevernansattes ansvarsforståelse i saker som omhandler barn som søker asyl i Norge, og har gjennom prosjektet sett nærmere på hvordan ansatte forholder seg til bekymringsmeldinger, hvordan undersøkelser gjennomføres og hvilke utfordringer de ansatte møter ved iverksettelse av hjelpe- og omsorgstiltak. Vi så tidlig i prosjektet at det ikke vil være mulig å studere barnevernets arbeid uten å inkludere de forholdene disse familiene faktisk lever under. Både levekårene i mottak, økonomi, bemanning, ventetid og andre forhold har stor innvirkning på hverdagen for disse familiene, og for barnevernets arbeid med denne gruppa. Dette har gjort at det også har vært nødvendig å belyse hvordan de fysiske rammene på mottaket og familienes asylprosess påvirker barnevernets arbeid og muligheter for å tilby gode tiltak.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Barnevernets-arbeid-med-barn-i-asylsøkerfasen.aspx
dc.titleBarnevernets arbeid med barn i asylsøkerfasen : Faglige utfordringer og barrierer i mottaksapparatet
dc.typeResearch report
dc.date.updated2015-11-10T12:37:06Z
dc.identifier.cristin1238050


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel