Yrkesretting og relevans i fellesfagene. Hovedrapport med sammenstilling og analyser
dc.contributor.author | Iversen, Jon Marius Vaag | |
dc.contributor.author | Haugset, Anne Sigrid | |
dc.contributor.author | Martinsen, Anders | |
dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.contributor.author | Røe, Melina | |
dc.contributor.author | Nossum, Gunnar | |
dc.contributor.author | Stene, Morten | |
dc.date.accessioned | 2015-11-23T14:02:36Z | |
dc.date.accessioned | 2015-11-24T09:29:13Z | |
dc.date.available | 2015-11-23T14:02:36Z | |
dc.date.available | 2015-11-24T09:29:13Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Rapport / Trøndelag forskning og utvikling. Trøndelag Forskning og Utvikling A/S, 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7732-205-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2365391 | |
dc.description | - | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er en dokumentasjon av en empirisk studie av yrkesretting og relevans i norsk skole. Studien er gjort på oppdrag fra Kunnskaps¬departementet og er andre delen av forskningsprosjektet yrkesretting og relevans i fellesfagene i videregående opplæring. Det er benyttet et analyserammeverk som beveger seg både på skole- og skoleledelsesnivået og ut i klasserom hos elever og lærere. Hovedkonklusjonen er at norske skoler i stor grad er tilrettelagt for yrkesretting, men at det er læreren som styrer undervisningen og at egenskaper ved læreren og at elevene opplever undervisningen som rele¬vant er av særlig betydning for effektene av yrkesretting. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.title | Yrkesretting og relevans i fellesfagene. Hovedrapport med sammenstilling og analyser | |
dc.type | Research report | |
dc.date.updated | 2015-11-23T14:02:36Z | |
dc.identifier.cristin | 1199866 |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [496]
-
Rapporter [326]
Forskningsrapporter