Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIversen, Jon Marius Vaag
dc.contributor.authorHaugset, Anne Sigrid
dc.contributor.authorMartinsen, Anders
dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.contributor.authorRøe, Melina
dc.contributor.authorNossum, Gunnar
dc.contributor.authorStene, Morten
dc.date.accessioned2015-11-23T14:02:36Z
dc.date.accessioned2015-11-24T09:29:13Z
dc.date.available2015-11-23T14:02:36Z
dc.date.available2015-11-24T09:29:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRapport / Trøndelag forskning og utvikling. Trøndelag Forskning og Utvikling A/S, 2014
dc.identifier.isbn978-82-7732-205-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2365391
dc.description-
dc.description.abstractDenne rapporten er en dokumentasjon av en empirisk studie av yrkesretting og relevans i norsk skole. Studien er gjort på oppdrag fra Kunnskaps¬departementet og er andre delen av forskningsprosjektet yrkesretting og relevans i fellesfagene i videregående opplæring. Det er benyttet et analyserammeverk som beveger seg både på skole- og skoleledelsesnivået og ut i klasserom hos elever og lærere. Hovedkonklusjonen er at norske skoler i stor grad er tilrettelagt for yrkesretting, men at det er læreren som styrer undervisningen og at egenskaper ved læreren og at elevene opplever undervisningen som rele¬vant er av særlig betydning for effektene av yrkesretting.
dc.language.isonob
dc.titleYrkesretting og relevans i fellesfagene. Hovedrapport med sammenstilling og analyser
dc.typeResearch report
dc.date.updated2015-11-23T14:02:36Z
dc.identifier.cristin1199866


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel