dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.contributor.author | Buland, Trond Hallgeir | |
dc.contributor.author | Valenta, Marko | |
dc.contributor.author | Tøssebro, Jan | |
dc.date.accessioned | 2019-11-11T08:24:52Z | |
dc.date.available | 2019-11-11T08:24:52Z | |
dc.date.created | 2019-11-03T12:13:02Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-594-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2627558 | |
dc.description.abstract | I denne delrapporten diskuteres det hvordan et begrep som inkludering i skolen kan forstås, og hva slags arbeid det kreves i skolen for å få til inkludering – på alvor. De ulike deltakernes prosjekter diskuteres og belyses ut fra ulike organisasjonsteoretiske perspektiver, og det pekes på utfordringer og uklarheter i kommunikasjon, begrepsavklaring og rolleforståelse i starten av prosjektperioden. Samtidig rapporterer ledere og ansvarlige for alle prosjektene at de har jobbet med disse utfordringene, og kommet langt på vei i å utvikle inkluderingsarbeidet i sine skoler. Sluttrapporten skal foreligge våren 2020. Her skal NTNU Samfunnsforskning se nærmere på om prosjektene har gitt de ønskede endringene for lærere, foreldre og elever ute i skolene. | |
dc.description.abstract | Inkludering på alvor? Delrapport 1 fra evalueringen av modellutprøvingen inkludering på alvor | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning AS | |
dc.relation.uri | https://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Inkludering-på-alvor-Delrapport-1-fra-evalueri9ngen-av-modellutprøvingen-inkludering-på-alvor.aspx | |
dc.title | Inkludering på alvor? Delrapport 1 fra evalueringen av modellutprøvingen inkludering på alvor | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.subject.nsi | VDP::Pedagogiske fag: 280 | |
dc.subject.nsi | VDP::Education: 280 | |
dc.source.pagenumber | 54 | |
dc.identifier.cristin | 1743536 | |
cristin.unitcode | 7403,8,0,0 | |
cristin.unitname | Mangfold og inkludering | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |