NTNU Samfunnsforskning: Nye registreringer
Viser treff 301-320 av 553
-
Safer societies
(Peer reviewed; Journal article, 2018)Editorial for a special issue on Societal Safety. Discussing the current state of the art, future research challenges and presenting the papers in the special issue. -
Hørselshemmede barns og unges opplæringsmessige og sosiale vilkår i barnehage og skole : Kunnskapsoversikt over nyere nordisk forskning
(Research report, 2018)Hva innebærer det å være ung og hørselshemmet i nordiske barnehager eller skoler? Denne forskningsoppsummeringen beskriver et utvalg nyere nordiske forskningsfunn som kaster lys over dette spørsmålet. -
Å bygge stein på stein : Gode grep i helhetlig boligsosialt arbeid for vanskeligstilte barnefamilier
(Research report, 2018)Denne rapporten avslutter et treårig samarbeid med Husbanken Midt Norge. I perioden 2015-2017 har NTNU Samfunnsforskning fulgt Husbanken Midt-Norges første steg i operasjonaliseringen av den nasjonale boligsosiale strategien ... -
Sammen : Et integreringsprosjekt for ungdom
(Research report, 2018)Dette heftet handler om SAMMEN – et prosjekt som har som mål å gjøre det lettere for unge flyktninger og enslige mindreårige å bli kjent med jevnaldrende norske ungdommer. Prosjektet er kommet i stand på initiativ fra ... -
Analyzing safety strategies at the front-end of projects
(Chapter, 2017) -
Regulating the intangible. Searching for safety culture in the Norwegian petroleum industry
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The way organizational culture can influence safety has been a topic in safety research and accident investigations for decades. This has led to an increasing interest from regulators to include the concept of safety culture ... -
Evaluering av Euroskolens tiltak for Avklaring i Møre og Romsdal og Sør-Trøndelag
(Research report, 2017)Euroskolen tok våren 2016 kontakt med NTNU Samfunnsforskning med forespørsel om å evaluere gjennomføringen av tiltakene Avklaring og Oppfølging. Oppdraget var betinget av at Euroskolen fikk tilslag fra NAV på gjennomføringen ... -
Active adult lives for persons with learning disabilities - The perspectives of professionals
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Geografiske levekårsvariasjoner for personer med funksjonsnedsettelse : Et kunnskapsgrunnlag
(Research report, 2017)Bakgrunnen for denne studien har vært at vi vet lite om i hvor stor grad funksjonshemmedes levekår varierer med bosted i Norge. Med dette som utgangspunkt har formålet med denne rapporten vært å framskaffe et bedre ... -
Elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler : Opplæringssituasjon i skole og bedrift
(Research report, 2017)Utdanningsdirektoratet har gitt NTNU Samfunnsforskning i oppdrag å utarbeide en forskningsrapport om overgangen skole arbeidsliv for elever med utviklingshemming. I det prosjektet ble det gjennomført en spørreundersøkelse ... -
Organizational culture and societal safety: Collaborating across boundaries
(Peer reviewed; Journal article, 2017)We discuss how cultural boundaries between groups and organizations can affect societal safety. Societal safety is an issue that challenges institutional structures and requires coordination and collaboration among a ... -
Political rationality and CCS discourse
(Peer reviewed; Journal article, 2012) -
Social Exclusion Predicts Impaired Self-Regulation: A 2-Year Longitudinal Panel Study Including the Transition from Preschool to School
(Peer reviewed; Journal article, 2015)The need-to-belong theory stipulates that social exclusion (i.e., being rejected by peers) impairs the ability to self-regulate, and experimental studies with adults support this contention, at least on a short-term basis. ... -
A question of power: the politics of kilowatt-hours
(Peer reviewed; Journal article, 2017)This article builds on long-term, ongoing studies of energy efficiency governance and development projects, and reports from one recent case study of a multi-use area development combining local heating/cooling and district ... -
Overgang skole arbeidsliv for elever med utviklingshemming
(Research report, 2017)Denne undersøkelsen har blitt gjennomført i perioden januar 2016 til oktober 2017 og omhandler personer med utviklingshemmings deltakelse i arbeidsliv og skolers tilrettelegging for elever med utviklingshemming særlig med ... -
Gjennomstrømming eller bostabilitet? : Barnefamilier i kommunale boliger
(Research report, 2017)Dette prosjektet har undersøkt kommunens praksis overfor barnefamilier i kommunale boliger og hvilke virkninger kommunenes praksis har på familiene. Metodene vi benyttet var casestudier, reanalyse av egne kvalitative data, ... -
Detecting Psychiatric Disorders in Preschoolers: Screening With the Strengths and Difficulties Questionnaire
(Peer reviewed; Journal article, 2013)Objective: To examine screening efficiency for preschool psychopathology by comparing the Strengths and Difficulties Questionnaire findings against diagnostic information, and to determine the added value of impact scores ... -
Development and change in disabled children's social participation assessed by parents in Norwegian daycare centres: 1999 - 2009
(Peer reviewed; Journal article, 2013)The aim of the article was to explore if htere was any alteration in social participation with peers assessed by parents amongst children with disabilities from 1999 - 2009 and discuss the results in light of the ... -
Screening for persistent psychopathology in 4-year-old children
(Peer reviewed; Journal article, 2016) -
What enhances the development of emotion understanding in young children? A longitudinal study of interpersonal predictors
(Peer reviewed; Journal article, 2015)We studied potential determinants of the development of children's emotion understanding (EU) from age 4 to 6 in a Norwegian community sample (N = 974) using the Test of Emotion Comprehension. Interpersonal predictors ...