Browsing Samforsk Open by Author "Skaalvik, Einar Melgren"
Now showing items 1-6 of 6
-
Collective teacher culture: exploring an elusive construct and its relations with teacher autonomy, belonging, and job satisfaction
Skaalvik, Einar Melgren; Skaalvik, Sidsel (Peer reviewed; Journal article, 2021)One purpose of this study was to analyze relations between four possible indicators of a collective teacher culture by means of confirmatory factor analyses. The indicators were termed “shared goals values”, “value ... -
Elevundersøkelsen 2011. Analyse av Elevundersøkelsen 2011
Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Skaalvik, Einar Melgren (Research report, 2011)Denne rapporten er hovedrapporteringen fra Elevundersøkelsen 2011. Det er tidligere rapportert tall som omhandler mobbing, diskriminering og uro i klasserommet samt analyser av indeksene som er presentert på Skoleporten. -
Elevundersøkelsen 2012 : Analyse av elevundersøkelsen 2012
Wendelborg, Christian; Paulsen , Veronika; Røe, Melina; Valenta, Marko; Skaalvik, Einar Melgren (Research report, 2012)Elevundersøkelsen er en nettbasert spørreundersøkelse hvor elever fra 5. trinn til ut videregående skole får si sin mening om forhold som er viktige for å lære og å trives på skolen. Det er obligatorisk å gjennomføre ... -
Job demands and job resources as predictors of teacher motivation and well-being
Skaalvik, Einar Melgren; Skaalvik, Sidsel (Peer reviewed; Journal article, 2018)We analyzed how teacher perception of job demands and job resources in the school environment were related to teacher well-being, engagement and motivation to leave the teaching profession. Participants were 760 Norwegian ... -
Lærerrollen sett fra lærernes ståsted
Skaalvik, Einar Melgren; Skaalvik, Sidsel (Research report, 2013)Prosjektet ”Skolen som arbeidsplass: trivsel, mestringsforventning, stress og utbrenthet” er støttet av Norges forskningsråd. I denne rapporten har vi rettet søkelyset mot hvordan arbeidet i skolen oppleves av lærerne; ... -
Teacher burnout: relations between dimensions of burnout, perceived school context, job satisfaction and motivation for teaching. A longitudinal study
Skaalvik, Einar Melgren; Skaalvik, Sidsel (Peer reviewed; Journal article, 2021)The purpose of this longitudinal study was to analyse relations between teachers’ perceptions of job demands and job resources in the school environment and dimensions of burnout, depressed mood, job satisfaction and ...