• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • NTNU Samfunnsforskning
  • Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • NTNU Samfunnsforskning
  • Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevundersøkelsen 2014. Analyse av Elevundersøkelsen 2014

Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Federici, Roger Andre; Caspersen, Joakim
Research report
Thumbnail
Åpne
Analyse+av+Elevunders%C3%B8kelsen+2014+WEB.pdf (7.235Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2360063
Utgivelsesdato
2015
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [402]
  • Rapporter [289]
Originalversjon
226 p. NTNU Samfunnsforskning, 2015  
Sammendrag
​Denne rapporten er den årlige hovedrapporten hvor resultatene fra Elevundersøkelsen blir analysert inngående. Problemstillingene i hovedrapporten vil delvis variere fra år til år og de ulike årlige problemstillinger og temaområder fastsettes i samråd med Utdanningsdirektoratet. For Elevundersøkelsen 2014 er det et særlig fokus på skolers arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og regning.

Problemstilling for Elevundersøkelsen 2014 er derfor:

Problemstilling 1: Hvilke sammenhenger ser vi mellom elevens læringsmiljø, skolens arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og/eller regning og selvrapporterte karakterresultater i Elevundersøkelsen? Denne problemstillingen vil belyses både kvantitativt gjennom analyse av data fra Elevundersøkelsen 2014 og gjennom kvalitative casestudier blant et utvalg skoler.

I tillegg til nevnte problemstillinger, vil følgende problemstillinger belyses årlig i hovedrapporten:

Problemstilling 2: Finner det sted endringer over tid for andelen mobbede og krenkede elever på skolenivå?

Problemstilling 3: Er elevenes opplevelse av eget læringsmiljø1 systematisk påvirket av følgende bakgrunnsfaktorer: kjønn, andelen minoritetsspråklige elever, trinn,skoleslag (gs/vgs), skolens årsverk, antall elever på skolen, studieretning samt skolens geografiske beliggenhet(urban/rural).

Problemstilling 4: Er det tendenser til positiv utvikling i elevenes læringsmiljø på nasjonalt nivå?
Beskrivelse
-

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit