Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKittelsaa, Anna M.
dc.contributor.authorTøssebro, Jan
dc.date.accessioned2015-11-17T08:43:47Z
dc.date.accessioned2015-11-18T11:01:59Z
dc.date.available2015-11-17T08:43:47Z
dc.date.available2015-11-18T11:01:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citation73 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2015
dc.identifier.isbn978-82-7570-430-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2364464
dc.description-
dc.description.abstractSatsningen Vi sprenger grenser springer ut av St. meld. nr. 18 (2010-2011) Læring og fellesskap som har som anliggende å få det eksisterende utdanningstilbudet til barn og unge med utviklingshemming og sammensatte vansker til å fungere bedre. Det erkjennes at disse elevene har falt utenfor flere av satsningene på utdanningsområdet og at de har vært møtt med lave forventninger i skolen. Stortingsmeldingen lanserer tre strategier for å vise utfordringer og muligheter som ligger i utdanningssystemet. Målet er å sikre at barn, unge og voksne som har behov for spesiell oppfølging får hjelp til utvikling og læring. Den første strategien handler om å fange opp barna på et tidlig tidspunkt. Barnehager og skoler skal bli flinkere til å finne fram tid de aktuelle barna og sette inn tilpasset opplæring og tidlig innsats. Den andre strategien handler om å bygge team rundt læreren slik at læreren får støtte fra skoleledelsen, medarbeider og støttefunksjoner utenfor skolen. Den tredje strategien dreier seg om å utvikle samarbeid og samordning av tjenestene rundt barna og de unge og deres foreldre og foresatte.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Vi-sprenger-grenser.aspx
dc.titleVi sprenger grenser : Følgeevaluering av et pilotprosjekt
dc.typeResearch report
dc.date.updated2015-11-17T08:43:47Z
dc.identifier.cristin1265866


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel