dc.contributor.author | Kittelsaa, Anna M. | |
dc.contributor.author | Tøssebro, Jan | |
dc.date.accessioned | 2015-11-17T08:43:47Z | |
dc.date.accessioned | 2015-11-18T11:01:59Z | |
dc.date.available | 2015-11-17T08:43:47Z | |
dc.date.available | 2015-11-18T11:01:59Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | 73 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-430-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2364464 | |
dc.description | - | |
dc.description.abstract | Satsningen Vi sprenger grenser springer ut av St. meld. nr. 18 (2010-2011) Læring og fellesskap som har som anliggende å få det eksisterende utdanningstilbudet til barn og unge med utviklingshemming og sammensatte vansker til å fungere bedre. Det erkjennes at disse elevene har falt utenfor flere av satsningene på utdanningsområdet og at de har vært møtt med lave forventninger i skolen.
Stortingsmeldingen lanserer tre strategier for å vise utfordringer og muligheter som ligger i utdanningssystemet. Målet er å sikre at barn, unge og voksne som har behov for spesiell oppfølging får hjelp til utvikling og læring. Den første strategien handler om å fange opp barna på et tidlig tidspunkt. Barnehager og skoler skal bli flinkere til å finne fram tid de aktuelle barna og sette inn tilpasset opplæring og tidlig innsats. Den andre strategien handler om å bygge team rundt læreren slik at læreren får støtte fra skoleledelsen, medarbeider og støttefunksjoner utenfor skolen. Den tredje strategien dreier seg om å utvikle samarbeid og samordning av tjenestene rundt barna og de unge og deres foreldre og foresatte. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.relation.uri | http://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Vi-sprenger-grenser.aspx | |
dc.title | Vi sprenger grenser : Følgeevaluering av et pilotprosjekt | |
dc.type | Research report | |
dc.date.updated | 2015-11-17T08:43:47Z | |
dc.identifier.cristin | 1265866 | |