Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkaalvik, Einar Melgren
dc.contributor.authorSkaalvik, Sidsel
dc.date.accessioned2015-11-25T11:49:12Z
dc.date.accessioned2015-11-27T12:02:52Z
dc.date.available2015-11-25T11:49:12Z
dc.date.available2015-11-27T12:02:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citation77 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2013
dc.identifier.isbn978-82-7570-342-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2366031
dc.description-
dc.description.abstract​Prosjektet ”Skolen som arbeidsplass: trivsel, mestringsforventning, stress og utbrenthet” er støttet av Norges forskningsråd. I denne rapporten har vi rettet søkelyset mot hvordan arbeidet i skolen oppleves av lærerne; hva som oppleves stimulerende og som bidrar til trivsel og engasjement, mens også hva som oppleves stressende og som bidrar til lave forventninger om å mestre utfordringene og til utbrenthet, lav trivsel og ønske om å forlate læreryrket. Sentrale begreper knyttet til lærernes opplevelse er trivsel, engasjement, mestring, mestringsforventning, stress og utbrenthet. Prosjektet er gjennomført som en kombinasjon av en intervjustudie (N = 36) og en surveystudie eller spørreskjemaundersøkelse (N = 2569). Tidligere har vi publisert en rapport fra intervjuundersøkelsen og flere artikler basert på surveystudien. En oversikt over tidligere publikasjoner er vedlagt (side 75).
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/L%c3%a6rerrollen-sett-fra-l%c3%a6rernes-st%c3%a5sted.aspx
dc.titleLærerrollen sett fra lærernes ståsted
dc.typeResearch report
dc.date.updated2015-11-25T11:49:12Z
dc.identifier.cristin1061459


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel