Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.contributor.authorRøe, Melina
dc.contributor.authorBuland, Trond Hallgeir
dc.contributor.authorHygen, Beate Wold
dc.date.accessioned2019-11-12T10:22:25Z
dc.date.available2019-11-12T10:22:25Z
dc.date.created2019-11-11T08:54:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-7570-597-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627899
dc.description.abstractGjennom Elevundersøkelsen oppfordres elever i Norge til å si sin mening om forhold ved sin skoledag som er viktig for trivsel og læring. Alle elever i grunnskoler og videregående opplæring har i følge kapittel 9 A-2 i opplæringslova «rett til eit trygt og godt skolemiljø som fremjar helse, trivsel og læring». Skoleeiere og skoleledere har gjennom loven omfattende plikter når det gjelder rutiner og tiltak som skal sikre elevene gode og helsefremmende arbeidsforhold. Dette innebærer blant annet at skolene skal dokumentere hvordan de jobber forebyggende og hvordan de evaluerer sitt arbeid med læringsmiljøet.
dc.description.abstractElevundersøkelsen 2018 : Analyse av Elevundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen
dc.language.isonob
dc.publisherNTNU Samfunnsforskning AS
dc.titleElevundersøkelsen 2018 : Analyse av Elevundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280
dc.subject.nsiVDP::Education: 280
dc.source.pagenumber275
dc.identifier.cristin1745804
cristin.unitcode7403,8,0,0
cristin.unitnameMangfold og inkludering
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel