dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.contributor.author | Røe, Melina | |
dc.contributor.author | Buland, Trond Hallgeir | |
dc.contributor.author | Hygen, Beate Wold | |
dc.date.accessioned | 2019-11-12T10:22:25Z | |
dc.date.available | 2019-11-12T10:22:25Z | |
dc.date.created | 2019-11-11T08:54:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-597-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2627899 | |
dc.description.abstract | Gjennom Elevundersøkelsen oppfordres elever i Norge til å si sin mening om forhold ved sin skoledag som er viktig for trivsel og læring. Alle elever i grunnskoler og videregående opplæring har i følge kapittel 9 A-2 i opplæringslova «rett til eit trygt og godt skolemiljø som fremjar helse, trivsel og læring». Skoleeiere og skoleledere har gjennom loven omfattende plikter når det gjelder rutiner og tiltak som skal sikre elevene gode og helsefremmende arbeidsforhold. Dette innebærer blant annet at skolene skal dokumentere hvordan de jobber forebyggende og hvordan de evaluerer sitt arbeid med læringsmiljøet. | |
dc.description.abstract | Elevundersøkelsen 2018 : Analyse av Elevundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning AS | |
dc.title | Elevundersøkelsen 2018 : Analyse av Elevundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.subject.nsi | VDP::Pedagogiske fag: 280 | |
dc.subject.nsi | VDP::Education: 280 | |
dc.source.pagenumber | 275 | |
dc.identifier.cristin | 1745804 | |
cristin.unitcode | 7403,8,0,0 | |
cristin.unitname | Mangfold og inkludering | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |