Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHygen, Beate Wold
dc.contributor.authorHybertsen, Ingunn Dahler
dc.contributor.authorRøe, Melina
dc.contributor.authorDahl, Thomas
dc.contributor.authorBuland, Trond Hallgeir
dc.contributor.authorHermstad, Ingrid Holmedahl
dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.date.accessioned2024-01-26T06:58:19Z
dc.date.available2024-01-26T06:58:19Z
dc.date.created2024-01-25T17:56:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-7570-738-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3113973
dc.description.abstractDenne rapporten presenterer det årlige dypdykket tilknyttet Elevundersøkelsen, og tematikken springer ut fra analysene i hovedrapporten. Tema er inkludering og ekskludering i elevers digitale verden, og vi belyser sammenhengen mellom elevers aktivitet på sosiale medier og i gaming og deres opplevelse av motivasjon og trivsel på skolen. Hensikten er å løfte fram elevstemmen for å øke forståelsen av inkludering og ekskludering i elevenes digitale verden, og hvilken betydning stadig økt aktivitet i sosiale medier og gaming har for skolehverdagen. Vi gjør et dypdykk med både kvalitative og kvantitative data, hvor analyse av intervjuer blir sett i sammenheng med kvantitative analyser av en spørreskjemaundersøkelse som er utviklet for dette formålet. Reanalyser av Ungdata-undersøkelsen fungerer som et bakteppe for vår egen datainnsamling til dypdykket. Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet
dc.description.abstractInkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNU Samfunnsforskning ASen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolenen_US
dc.title.alternativeInkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolenen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersion
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280
dc.subject.nsiVDP::Education: 280
dc.source.pagenumber86en_US
dc.identifier.cristin2234690
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal