Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.contributor.authorRøe, Melina
dc.date.accessioned2015-11-24T09:19:58Z
dc.date.accessioned2015-11-25T14:30:30Z
dc.date.available2015-11-24T09:19:58Z
dc.date.available2015-11-25T14:30:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citation40 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2014
dc.identifier.isbn978-82-7570-377-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2365790
dc.description-
dc.description.abstractDenne rapporten har belyst forekomst og forståelse av mobbing blant videregående elever og lærlinger i Vestfold. I rapporten har det kommet fram at forekomsten av mobbing blant elever og lærlinger i Vestfold er om lag det samme som nivået i resten av landet. Blant både lærlinger og elever er det 2,4 prosent som rapporterer at de er mobbet. Blant elevene er det flere gutter enn jenter som oppgir at de er mobbet, mens forholdet er motsatt blant lærlinger. Når det gjelder opplevelser av krenkelser på skolen oppgir imidlertid en langt høyere andel elever at de har opplevd jevnlig en eller flere typer krenkelser på skolen enn det er elever som har rapportert mobbing. I Vestfold er det nærmere 16 prosent av elevene som oppgir at de har opplevd en eller flere av seks ulike typer krenkelser to eller tre ganger i måneden eller mer.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Mobbing-i-videregående-opplæring.aspx
dc.titleMobbing i videregående opplæring : Forekomst og forståelse av mobbing blant elever og lærlinger i Vestfold
dc.typeResearch report
dc.date.updated2015-11-24T09:19:58Z
dc.identifier.cristin1159771


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel