Grunnleggende ferdigheter og læringsmiljø : Et utdrag av analysene av Elevundersøkelsen 2014
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2372805Utgivelsesdato
2015Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [506]
- Rapporter [331]
Originalversjon
NTNU Samfunnsforskning AS, 2015Sammendrag
Denne rapporten er et utdrag av den årlige hovedrapporten hvor resultatene fra Elevundersøkelsen blir analysert inngående. Problemstillingene i hovedrapporten vil delvis variere fra år til år og de ulike årlige problemstillinger og temaområder fastsettes i samråd med Utdanningsdirektoratet.
For Elevundersøkelsen 2014 er det et særlig fokus på skolers arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og regning.
Problemstillingen fra Elevundersøkelsen 2014 som følges opp i denne rapporten er:Hvilke sammenhenger ser vi mellom elevens læringsmiljø, skolens arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og/eller regning og selvrapporterte karakterresultater i Elevundersøkelsen?
Problemstillingen belyses både kvantitativt gjennom analyse av data fra Elevundersøkelsen 2014 og gjennom kvalitative casestudier blant et utvalg skoler.
Beskrivelse
-