Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.contributor.authorRøe, Melina
dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.date.accessioned2016-01-06T13:45:11Z
dc.date.accessioned2016-01-07T07:51:55Z
dc.date.available2016-01-06T13:45:11Z
dc.date.available2016-01-07T07:51:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationNTNU Samfunnsforskning AS, 2015
dc.identifier.isbn978-82-7570-432-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2372805
dc.description-
dc.description.abstractDenne rapporten er et utdrag av den årlige hovedrapporten hvor resultatene fra Elevundersøkelsen blir analysert inngående. Problemstillingene i hovedrapporten vil delvis variere fra år til år og de ulike årlige problemstillinger og temaområder fastsettes i samråd med Utdanningsdirektoratet. For Elevundersøkelsen 2014 er det et særlig fokus på skolers arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og regning. Problemstillingen fra Elevundersøkelsen 2014 som følges opp i denne rapporten er: Hvilke sammenhenger ser vi mellom elevens læringsmiljø, skolens arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og/eller regning og selvrapporterte karakterresultater i Elevundersøkelsen? Problemstillingen belyses både kvantitativt gjennom analyse av data fra Elevundersøkelsen 2014 og gjennom kvalitative casestudier blant et utvalg skoler.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Grunnleggende-ferdigheter-og-læringsmiljø-Et-utdrag-av-analysene-av-Elevundersøkelsen-2014.aspx
dc.titleGrunnleggende ferdigheter og læringsmiljø : Et utdrag av analysene av Elevundersøkelsen 2014
dc.typeResearch report
dc.date.updated2016-01-06T13:45:11Z
dc.identifier.cristin1306363


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel