dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.contributor.author | Røe, Melina | |
dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.date.accessioned | 2016-01-06T13:45:11Z | |
dc.date.accessioned | 2016-01-07T07:51:55Z | |
dc.date.available | 2016-01-06T13:45:11Z | |
dc.date.available | 2016-01-07T07:51:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | NTNU Samfunnsforskning AS, 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-432-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2372805 | |
dc.description | - | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er et utdrag av den årlige hovedrapporten hvor resultatene fra Elevundersøkelsen blir analysert inngående. Problemstillingene i hovedrapporten vil delvis variere fra år til år og de ulike årlige problemstillinger og temaområder fastsettes i samråd med Utdanningsdirektoratet.
For Elevundersøkelsen 2014 er det et særlig fokus på skolers arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og regning.
Problemstillingen fra Elevundersøkelsen 2014 som følges opp i denne rapporten er:
Hvilke sammenhenger ser vi mellom elevens læringsmiljø, skolens arbeid med grunnleggende ferdigheter i lesing og/eller regning og selvrapporterte karakterresultater i Elevundersøkelsen?
Problemstillingen belyses både kvantitativt gjennom analyse av data fra Elevundersøkelsen 2014 og gjennom kvalitative casestudier blant et utvalg skoler. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.relation.uri | http://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Grunnleggende-ferdigheter-og-læringsmiljø-Et-utdrag-av-analysene-av-Elevundersøkelsen-2014.aspx | |
dc.title | Grunnleggende ferdigheter og læringsmiljø : Et utdrag av analysene av Elevundersøkelsen 2014 | |
dc.type | Research report | |
dc.date.updated | 2016-01-06T13:45:11Z | |
dc.identifier.cristin | 1306363 | |