Høyt presterende elevers vurdering av læringsmiljøet : Analyser av Elevundersøkelsen 2013 og 2014
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2395639Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [506]
- Rapporter [331]
Originalversjon
44 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2016Sammendrag
Denne rapporten gir en beskrivelse om hvordan høyt presterende elever skårer på indeksene som presenteres i skoleporten, samt sentrale læringsmiljøvariabler sominnsats, opplevelse av relevans og opplevelse av ulike typer negative hendelser (krenkelser). Formålet med rapporten og mandatet for oppdraget er utpregetbeskrivende og i mindre grad diskuterende om hva resultatene vil si og hvordan resultatene kan tolkes i en teoretisk kontekst.
Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet og bakgrunnen for oppdraget er å gi informasjon til utvalget som er nedsatt av Kunnskapsdepartementet som skal vurderehvordan norsk skole bedre kan ivareta høyt presterende elever.
Beskrivelse
-