Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.contributor.authorRøe, Melina
dc.contributor.authorUtvær, Britt Karin Støen
dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.date.accessioned2017-11-08T07:29:27Z
dc.date.available2017-11-08T07:29:27Z
dc.date.created2017-11-07T15:08:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-82-7570-508-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2464766
dc.description.abstractGjennom Elevundersøkelsen oppfordres elever i Norge til å si sin mening om forhold ved sin skoledag som er viktig for trivsel og læring. Alle elever i grunnskoler og videregående opplæring har i følge § 9a i opplæringslova «rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar helse, trivsel og læring». Skoleeiere og skoleledere har gjennom loven omfattende plikter når det gjelder rutiner og tiltak som skal sikre elevene gode og helsefremmende arbeidsforhold. Dette innebærer blant annet at skolene skal dokumentere hvordan de jobber forebyggende og hvordan de evaluerer sitt arbeid med skolemiljøet.
dc.language.isonob
dc.publisherNTNU Samfunnsforskning AS
dc.relation.urihttps://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Elevundersøkelsen-2016--Analyse-av-Elevundersøkelsen-2016.aspx
dc.titleElevundersøkelsen 2016 : Analyse av Elevundersøkelsen 2016
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber217
dc.identifier.cristin1511879
cristin.unitcode7403,8,0,0
cristin.unitnameMangfold og inkludering
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel