Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.date.accessioned2018-02-26T08:30:32Z
dc.date.available2018-02-26T08:30:32Z
dc.date.created2018-02-20T11:08:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-82-7570-512-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486847
dc.description.abstractUtdanningsdirektoratet har gitt NTNU Samfunnsforskning i oppdrag å utarbeide en forskningsrapport om overgangen skole arbeidsliv for elever med utviklingshemming. I det prosjektet ble det gjennomført en spørreundersøkelse til samtlige videregående skoler i Norge. I forbindelse med 0-24 prosjektet så Utdanningsdirektoratet at det er et behov for kunnskap om hvor mange elever med nedsatt funksjonsevne det er i videregående skoler og hvilket utdanningsprogram de tilhører, samt om antall elever med nedsatt funksjonsevne som har ulike former for opplæring i bedrift. Spørreundersøkelsen fikk dermed inn tilleggsspørsmål for å kartlegge disse forholdene. Dette notatet er en resultatpresentasjon av disse tilleggsspørsmålene. Det er lite informasjon om elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler og det vil derfor presenteres detaljerte tall i både tabell og figurformat, samt utdypende kommentarer skolene har til ulike spørsmål.
dc.language.isonob
dc.publisherNTNU Samfunnsforskning AS
dc.relation.urihttps://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Elever-med-nedsatt-funksjonsevne-i-videregående-skoler--Opplæringssituasjon-i-skole-og-bedrift.aspx
dc.titleElever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler : Opplæringssituasjon i skole og bedrift
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber37
dc.identifier.cristin1566943
cristin.unitcode7403,8,0,0
cristin.unitnameMangfold og inkludering
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel