dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.date.accessioned | 2018-02-26T08:30:32Z | |
dc.date.available | 2018-02-26T08:30:32Z | |
dc.date.created | 2018-02-20T11:08:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-512-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2486847 | |
dc.description.abstract | Utdanningsdirektoratet har gitt NTNU Samfunnsforskning i oppdrag å utarbeide en forskningsrapport om overgangen skole arbeidsliv for elever med utviklingshemming. I det prosjektet ble det gjennomført en spørreundersøkelse til samtlige videregående skoler i Norge. I forbindelse med 0-24 prosjektet så Utdanningsdirektoratet at det er et behov for kunnskap om hvor mange elever med nedsatt funksjonsevne det er i videregående skoler og hvilket utdanningsprogram de tilhører, samt om antall elever med nedsatt funksjonsevne som har ulike former for opplæring i bedrift. Spørreundersøkelsen fikk dermed inn tilleggsspørsmål for å kartlegge disse forholdene. Dette notatet er en resultatpresentasjon av disse tilleggsspørsmålene. Det er lite informasjon om elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler og det vil derfor presenteres detaljerte tall i både tabell og figurformat, samt utdypende kommentarer skolene har til ulike spørsmål. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning AS | |
dc.relation.uri | https://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Elever-med-nedsatt-funksjonsevne-i-videregående-skoler--Opplæringssituasjon-i-skole-og-bedrift.aspx | |
dc.title | Elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skoler : Opplæringssituasjon i skole og bedrift | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 37 | |
dc.identifier.cristin | 1566943 | |
cristin.unitcode | 7403,8,0,0 | |
cristin.unitname | Mangfold og inkludering | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |