dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.contributor.author | Mordal, Siri | |
dc.contributor.author | Ljusberg, Anna-Lena | |
dc.contributor.author | Bunar, Nihad | |
dc.date.accessioned | 2019-01-07T07:47:36Z | |
dc.date.available | 2019-01-07T07:47:36Z | |
dc.date.created | 2019-01-04T14:19:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-569-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2579346 | |
dc.description.abstract | Skolefritidsordningen (SFO) i Norge strekker seg tilbake til 1950-tallet, men da som såkalte fritidshjem. Ordningen med SFO, både i omfang og oppmerksomhet, skjøt fart på slutten av 1980-tallet, og det var med innføringen av Reform 97 at skolefritidsordningen slik vi kjenner den i dag, ble innført. Seksårsreformen økte behovet for tilsyn av de minste barna etter ordinær skoletid. I dag er SFO blitt en naturlig del av skolestarten for de fleste. Det ble gjennomført en nasjonal evaluering av SFO i 2002, men utover dette er det lite oppdatert og helhetlig kunnskap om SFO i Norge. | |
dc.description.abstract | Lek, Læring og ikke-pedagogikk for alle | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning AS | |
dc.relation.uri | https://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Lek,-læring-og-ikke-pedagogikk-FOR-ALLE.aspx | |
dc.title | Lek, Læring og ikke-pedagogikk for alle | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 193 | |
dc.identifier.cristin | 1650534 | |
cristin.unitcode | 7403,8,0,0 | |
cristin.unitname | Mangfold og inkludering | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |