Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.date.accessioned2019-05-20T11:31:34Z
dc.date.available2019-05-20T11:31:34Z
dc.date.created2019-05-16T10:41:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-7570-580-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598032
dc.description.abstract​Gjennom Elevundersøkelsen får elever i grunnskolen og videregående opplæring anledning til å si sin mening om forhold som er viktig for trivsel og læring på skolen. Undersøkelsen er et viktig verktøy for videreutvikling og kvalitetssikring av læringsmiljøet ved den enkelte skole og inngår som en sentral del av det nasjonale kvalitetsvurderingssystemet. Elevundersøkelsen er en nettbasert spørreundersøkelse hvor elever fra 5. trinn til Vg3 skal få si sin mening om forhold som er viktige for å lære og å trives på skolen. Det er obligatorisk for skolene å gjennomføre Elevundersøkelsen for 7. og 10. trinn, samt for Vg1. Det er frivillig for øvrige trinn. Det er Utdanningsdirektoratet som er ansvarlig for gjennomførelsen og utformingen av Elevundersøkelsen. NTNU Samfunnsforskning er ansvarlig for analyser og rapportering. ​Denne rapporten analyserer indeksene som er presentert i Skoleporten (www.skoleporten.no) med utgangspunkt i data fra Elevundersøkelsen 2018. Rapporten er bygd opp på samme struktur som tidligere års rapporter.
dc.description.abstractAnalyser av indekser på Skoleporten 2018 : Analyser på fylkes- og nasjonalt nivå for 7. trinn, 10. trinn og Vg1
dc.language.isonob
dc.publisherNTNU Samfunnsforskning AS
dc.relation.urihttps://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Analyser-av-indekser-på-skoleporten-2018.aspx
dc.titleAnalyser av indekser på Skoleporten 2018 : Analyser på fylkes- og nasjonalt nivå for 7. trinn, 10. trinn og Vg1
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280
dc.subject.nsiVDP::Education: 280
dc.identifier.cristin1698287
cristin.unitcode7403,8,0,0
cristin.unitnameMangfold og inkludering
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel