Show simple item record

dc.contributor.authorDahl, Thomas
dc.date.accessioned2022-09-09T10:01:28Z
dc.date.available2022-09-09T10:01:28Z
dc.date.created2022-02-28T11:27:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-7570-672-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3016835
dc.description.abstractPandemien har ført til nedstengning av skoler og hjemmeskoler for mange elever. Elevenes læring har skjedd i et annet læringsmiljø enn det vanlige i skolen. Også der hvor undervisningen har skjedd på skolen under pandemien, har det vært endringer med at elevene har vært inndelt i kohorter og med ulike tiltak for å hindre smitte. Denne rapporten er basert på en analyse av resultater fra Elevundersøkelsen hvor elever blir spurt om læringsmiljøet på skolen de går. Vi har undersøkt om vi kan se noen endringer i læringsmiljøet på skolen under pandemien. Siden læringsmiljøet vil kunne endre seg over tid, har vi undersøkt forholdene under pandemien gjennom en analyse av utviklingstrekk av læringsmiljøet i norsk skole. Rapporten sier dermed også noe om hvordan læringsmiljøet – slik det er rapportert fra elevene – har endret seg de siste fire årene.
dc.language.isomisen_US
dc.publisherNTNU Samfunnsforskningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLæringsmiljøet i norsk skole: Har pandemien påvirket utviklingen?en_US
dc.title.alternativeLæringsmiljøet i norsk skole: Har pandemien påvirket utviklingen?en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber42en_US
dc.identifier.cristin2006071
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal