Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorHermstad, Ingrid Holmedahl
dc.contributor.authorJohansen, Wibeke
dc.contributor.authorLeiulfsrud, Håkon
dc.contributor.authorLillebø, Otto Sevaldson
dc.contributor.authorNyhus, Ole Henning
dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.date.accessioned2024-01-11T18:05:04Z
dc.date.available2024-01-11T18:05:04Z
dc.date.created2024-01-11T08:12:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-7570-737-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3111200
dc.description.abstractDenne rapporten er den første forskningsrapporten i pilotutprøvingsprosjektet PPT Tett på. Tett på ble startet opp med finansiering av midler fra Utdanningsdirektoratet, i en oppfølging av Meld.st. 6 (2019-2020). Her ble det konkretisert at man skulle starte opp konkrete prosjekter for å se på ulike måter å organisere det spesialpedagogiske arbeidet på i barnehager og skoler. I rapporten presenterer vi piloten i stor bredde— hvordan den er utviklet, hva den bygger på, og status for pilotutprøvingen så langt. De overordnede problemstillingene for rapporten er hva som kjennetegner den spesialpedagogiske organiseringen i kommunene som deltar, om vi ser noen utvikling i arbeidet i kommunene som deltar, hva som er status for barnas faglige, sosiale og psykiske inkludering i deltagerkommunene, hvordan Tett på-modellen endrer organisasjonene, og hvordan organisasjonene endrer Tett på-modellen. I tillegg bruker vi kunnskapen om barnas faglige, sosiale og psykiske inkludering i de tre kommunene for å peke på områder for utviklingen og det videre arbeidet i de tre kommunene.
dc.description.abstractTett på - nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT : Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuner
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNU Samfunnsforskning ASen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTett på - nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT : Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuneren_US
dc.title.alternativeTett på - nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT : Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuneren_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersion
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280
dc.subject.nsiVDP::Education: 280
dc.source.pagenumber173en_US
dc.identifier.cristin2224286
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal