Blar i Rapporter på tittel
Viser treff 144-163 av 331
-
Havbruksforvaltning mot 2030 – faglig sluttrapport
(Nofima rapportserie, Research report, 2020)Prosjektet var organisert med fire delprosjekter, på hhv. produksjon, arealforvaltning, samarbeid og scenarioer med tanke på utviklingen fram mot 2030. • I 2030 bør samfunnet ha etablert andre reguleringsmekanismer på ... -
Håndtering av tvang i barneverninstitusjoner : Ansattes, lederes og tilsynets perspektiver
(Research report, 2013)Rapporten gir et innblikk i ansatte og ledere i barneverninstitusjoners forståelse av, kunnskap om og holdninger til tvangsbruk, om faktisk tvangsbruk, prosedyrer rundt tvangssituasjoner samt hvordan det arbeides og/eller ... -
Helhetlig oppfølging : Nyankomne elever med lite skolebakgrunn fra opprinnelseslandet og deres opplæringssituasjon
(Research report, 2014)Prosjektet "Helhetlig oppfølging av nyankomne elever" har fokusert på elever i ungdomsskolen og den videregående skolen som har ankommet Norge sent i skoleløpet og som har lite eller ingen relevant skolebakgrunn fra ... -
Helsehjelp til barn i barnevernet - Behov, barrierer og helsetjenestebruk
(SINTEF AS (ISBN starter med 978-82-14-), Research report, 2024)Hovedmålet med rapporten er å undersøke om barn og unge som enten er i barnevernsinstitusjon, i fosterhjem eller som får tiltak i hjemmet, får den helsehjelpen de trenger. Dette undersøkes i tre delprosjekter. I rapportens ... -
Helsestatus til foreldre til barn med nedsatt funksjonsevne
(Research report, 2015-12-01)Rapporten er et resultat av at ansatte ved Steinkjer kommune la merke til at de ofte traff familiemedlemmer til barn med nedsatt funksjonsevne igjen i andre deler av hjelpeapparetet. Denne kontakten var ofte ikke direkte ... -
How does testing young children influence educational attainment and well-being?
(Journal article, 2022) -
Hva er mangfoldledelse og hvordan virker det?
(Research report, 2024)Denne rapporten bygger på prosjektet «Hva er mangfoldsledelse og hvordan virker det». Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) i perioden april 2023 - mars 2024. Formålet med ... -
Hva med oss? : Evaluering av parkurs for foreldre til barn med nedsatt funksjonsevne
(Research report, 2012)Denne rapporten formidler hovedresultatene fra en evaluering av parkurset Hva med oss? – kurs for foreldre til barn med nedsatt funksjonsevne. Utgangspunkt har vært å fremskaffe mer kunnskap om hvilken betydning deltakerne ... -
Hvordan fremme en samskapt karriereveiledning i distriktskommuner? Med Selbu som case.
(Rapport Norsk senter for bygdeforskning;, Research report, 2022) -
Hvorfor mangfold? En studie av ulike forståelser og praktiseringer av mangfold
(Research report, 2012)Med rapportens tittel Hvorfor mangfold? ønsker vi å sette fokus på hvordan bedrifter forstår og definerer mangfold i arbeidslivet, og hvordan de på ulike måter integrerer mangfoldstankegangen i sin organisasjon. Vi har ... -
Hørselshemmede barns og unges opplæringsmessige og sosiale vilkår i barnehage og skole : Kunnskapsoversikt over nyere nordisk forskning
(Research report, 2018)Hva innebærer det å være ung og hørselshemmet i nordiske barnehager eller skoler? Denne forskningsoppsummeringen beskriver et utvalg nyere nordiske forskningsfunn som kaster lys over dette spørsmålet. -
Høyt presterende elevers vurdering av læringsmiljøet : Analyser av Elevundersøkelsen 2013 og 2014
(Research report, 2016)Denne rapporten gir en beskrivelse om hvordan høyt presterende elever skårer på indeksene som presenteres i skoleporten, samt sentrale læringsmiljøvariabler som innsats, opplevelse av relevans og opplevelse av ulike typer ... -
Idrett for alle? : Studie av funksjonshemmedes idrettsdeltagelse og fysiske aktivitet
(Research report, 2015-12-01)Visjonen for statlig idrettspolitikk er idrett og fysisk aktivitet for alle. I Handlingsplan for fysisk aktivitet 2005-2009 fastslås det at ved å gi idretten arbeidsbetingelser som gjør den i stand til å drive sin ... -
IKT, nye grensesnitt og nye sårbarheter?
(Research report, 2010)Hvordan nye teknologier og organisasjonsformer påvirker robusthet og beredskapsevne for IKT-hendelser ved et sykehus. -
Informasjon, mening og mestring hos enslige mindreårige asylsøkere i Norge
(Research report, 2018)Denne studien fokuserer på sammenhengen mellom enslige mindreårige asylsøkeres psykiske helse og omsorgsbehov, mestring, konsekvenser av opplevd rettsikkerhet om informajsonsarbeid i norske mottak. Særlig oppmerksomhet er ... -
Ingebrigtsen J. E. og Aspvik N. P. (2009). Fysisk aktivitet og idrett - en pilotstudie av utviklingshemmedes fysiske aktivitet. Trondheim: Senter for Idrettsforskning, NTNU Samfunnsforskning AS
(Research report, 2009)I denne undersøkelsen fokuseres det på fysisk aktivitet blant utviklingshemmede. Det er en pilotundersøkelse med målsetting om gi en oversikt over kunnskapsfeltet og vurdere ulike metoder for å undersøke utviklingshemmedes ... -
Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen
(Research report, 2023)Denne rapporten presenterer det årlige dypdykket tilknyttet Elevundersøkelsen, og tematikken springer ut fra analysene i hovedrapporten. Tema er inkludering og ekskludering i elevers digitale verden, og vi belyser sammenhengen ... -
Inkludering på alvor? Delrapport 1 fra evalueringen av modellutprøvingen inkludering på alvor
(Research report, 2019)I denne delrapporten diskuteres det hvordan et begrep som inkludering i skolen kan forstås, og hva slags arbeid det kreves i skolen for å få til inkludering – på alvor. De ulike deltakernes prosjekter diskuteres og belyses ... -
Innfridde mål eller brutte visjoner? Noen hovedlinjer i utviklingen av levekår og tjenester for utviklingshemmede
(Research report, 2011)Denne rapporten presenterer noen hovedtrender i utviklingen av utviklingshemmedes levekår og tjenester, slik det kan leses ut av en serie undersøkelser fra 1989 til 2010. Bildet som tegnes er på et vis broket. Vi ser ... -
Innføring av rammeplan i SFO : Sluttrapport fra evalueringen av de første årene med rammeplan
(Research report, 2024)Rammeplanen for skolefritidsordningen i Norge (SFO) ble innført som forskrift til Opplæringsloven fra og med august 2021. I tiden etter har en forskergruppe fra NTNU Samfunnsforskning AS, NIFU og Stockholms Universitet ...