Lærlingundersøkelsen 2014 : Analyser av variasjoner og sammenhenger Lærlingundersøkelsen 2014
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2360085Utgivelsesdato
2015Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [496]
- Rapporter [326]
Originalversjon
147 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2015Sammendrag
Denne rapporten er den tredje rapporteringen av de årlige analysene avLærlingundersøkelsen 2013-2016. Hovedformålet i den første rapporten var å forbedreLærlingundersøkelsen som verktøy for informasjonsinnhenting og kvalitetsutvikling.
I denne rapporten har hovedmålet vært å beskrive resultatene fra Lærlingundersøkelsenfor å belyse lærings- og arbeidsmiljøet for den delen av fag- og yrkesopplæringen somforegår i bedrift, i tillegg til å presentere mer inngående resultater omkringopplæringskontorenes rolle for lærlingene, lærlingenes opplevelse av relevans ogmuligheter, og et ekstra nærblikk på lærekandidatene som har besvartLærlingundersøkelsen.
Beskrivelse
-