Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWendelborg, Christian
dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorKongsvik, Trond
dc.date.accessioned2015-11-10T11:45:53Z
dc.date.accessioned2015-11-11T11:52:32Z
dc.date.available2015-11-10T11:45:53Z
dc.date.available2015-11-11T11:52:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citation118 p. NTNU Samfunnsforskning, Mangfold og inkludering, 2015
dc.identifier.isbn978-82-7570-424-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2360087
dc.description-
dc.description.abstractForholdet mellom spesialundervisning og ordinærundervisning er motsetningsfylt, og det er krevende for skoler og lærere å finne frem til gode løsninger for tilpasset opplæring for alle elever. I denne rapporten har NTNU Samfunnsforskning, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, sett nærmere på kommuner med lavt omfang av spesialundervisning, eller en nedgang i omfanget av spesialundervisning. Vi har kartlagt hvordan disse utvalgskommunene organiserer sitt arbeid omkring systemrettet arbeid og tidlig innsats, og sammenlignet med andre kommuner. Kartleggingen er gjennomført med studier av offentlige registre, spørreskjemaundersøkelser til ledere for Pedagogisk Psykologisk Tjeneste, skoleeiere og rektorer, i tillegg til intervjuer med lærere, rektorer, PPT-ledere, skoleeiere, foreldre og fylkesmenn i seks utvalgte kommuner.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Mot-et-større-mangfold.aspx
dc.titleMot et større mangfold? Systemrettet arbeid og tilpasset opplæring i kommuner med lavt omfang av spesialundervisning
dc.typeResearch report
dc.date.updated2015-11-10T11:45:53Z
dc.identifier.cristin1257280


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel