dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.date.accessioned | 2016-06-02T14:15:46Z | |
dc.date.accessioned | 2016-07-05T11:12:07Z | |
dc.date.available | 2016-06-02T14:15:46Z | |
dc.date.available | 2016-07-05T11:12:07Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | 44 p. NTNU Samfunnsforskning AS, 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-453-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2395639 | |
dc.description | - | |
dc.description.abstract | Denne rapporten gir en beskrivelse om hvordan høyt presterende elever skårer på indeksene som presenteres i skoleporten, samt sentrale læringsmiljøvariabler som
innsats, opplevelse av relevans og opplevelse av ulike typer negative hendelser (krenkelser). Formålet med rapporten og mandatet for oppdraget er utpreget
beskrivende og i mindre grad diskuterende om hva resultatene vil si og hvordan resultatene kan tolkes i en teoretisk kontekst.
Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet og bakgrunnen for oppdraget er å gi informasjon til utvalget som er nedsatt av Kunnskapsdepartementet som skal vurdere
hvordan norsk skole bedre kan ivareta høyt presterende elever. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.relation.uri | https://samforsk.no/Sider/Publikasjoner/Høyt-presterende-elevers-vurdering-av-læringsmiljøet--Analyser-av-Elevundersøkelsen-2014-og-2014.aspx | |
dc.title | Høyt presterende elevers vurdering av læringsmiljøet : Analyser av Elevundersøkelsen 2013 og 2014 | |
dc.type | Research report | |
dc.date.updated | 2016-06-02T14:15:46Z | |
dc.identifier.cristin | 1359315 | |