Lek, Læring og ikke-pedagogikk for alle
Research report
Published version
![Thumbnail](/samforsk-xmlui/bitstream/handle/11250/2579346/Lek%252C%2bl%25C3%25A6ring%2bog%2bikke-pedagogikk%2bfor%2balle%2b-%2bnasjonal%2bevaluering%2bav%2bSFO%2bWEB.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
- Publikasjoner fra CRIStin - SAMFORSK [506]
- Rapporter [331]
Abstract
Skolefritidsordningen (SFO) i Norge strekker seg tilbake til 1950-tallet, men da som såkalte fritidshjem. Ordningen med SFO, både i omfang og oppmerksomhet, skjøt fart på slutten av 1980-tallet, og det var med innføringen av Reform 97 at skolefritidsordningen slik vi kjenner den i dag, ble innført. Seksårsreformen økte behovet for tilsyn av de minste barna etter ordinær skoletid. I dag er SFO blitt en naturlig del av skolestarten for de fleste. Det ble gjennomført en nasjonal evaluering av SFO i 2002, men utover dette er det lite oppdatert og helhetlig kunnskap om SFO i Norge. Lek, Læring og ikke-pedagogikk for alle