• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Samforsk Open på forfatter "Caspersen, Joakim"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 26

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Barnehagetilbudet til barn med særlige behov : Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder 

      Wendelborg, Christian; Caspersen, Joakim; Kittelsaa, Anna M.; Svendsen, Stina; Haugset, Anne Sigrid; Kongsvik, Trond; Reiling, Rune Borgan (Research report, 2015)
      Alle barn under opplæringspliktig alder med særlig behov for spesialpedagogisk hjelp, har rett til slik hjelp. Kommunen har også ansvar for å tilrettelegge barnehagetilbudet til barn med nedsatt funksjonsevne, og ...
    • Barnevernets arbeid med vold i minoritetsfamilier 

      Haugen, Gry Mette D.; Paulsen, Veronika; Caspersen, Joakim (Research report, 2017)
      I rapporten «Barnevernets arbeid med vold i minoritetsfamilier» sammenfattes resultatene fra prosjektet Kartlegging av barnevernstiltak i minoritetsfamilier. Formålet med prosjektet har vært å fremskaffe kunnskap som kan ...
    • Betingelser for god inkludering i skole for hørselshemmede 

      Mjøen, Odd Morten; Kermit, Patrick Stefan; Caspersen, Joakim (Research report, 2021)
      ​Denne rapporten oppsummerer funnene fra prosjektet «Betingelser for god inkludering i skole for hørselshemmede» som NTNU Samfunnsforskning har gjennomført på oppdrag fra Hørselshemmedes Landsforbund (HLF) i perioden 2019 – 2021.
    • Bruk av tolk i barnevernsinstitusjoner og omsorgssentre for enslige mindreårige 

      Berg, Berit; Caspersen, Joakim; Garvik, Marianne; Paulsen, Veronika; Svendsen, Stina (Research report, 2018)
      Denne rapporten handler om bruk av tolk i barnevernsinstitusjoner og omsorgssentre for enslige mindreårige asylsøkere, og er basert på en bred undersøkelse basert på ulike kvantitative og kvalitative metoder. Prosjektet ...
    • Elevundersøkelsen 2014. Analyse av Elevundersøkelsen 2014 

      Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Federici, Roger Andre; Caspersen, Joakim (Research report, 2015)
      ​Denne rapporten er den årlige hovedrapporten hvor resultatene fra Elevundersøkelsen blir analysert inngående. Problemstillingene i hovedrapporten vil delvis variere fra år til år og de ulike årlige problemstillinger og ...
    • Elevundersøkelsen 2015 : Analyse av Elevundersøkelsen 2015 

      Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Caspersen, Joakim (Research report, 2016)
      Denne rapporten er den årlige hovedrapporten av resultatene fra Elevundersøkelsen. I tillegg til denne hovedrapporten er det tidligere i år levert rapporter som omhandler Mobbing; Krenkelser og arbeidsro i skolen og Analyser ...
    • Elevundersøkelsen 2016 : Analyse av Elevundersøkelsen 2016 

      Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Utvær, Britt Karin Støen; Caspersen, Joakim (Research report, 2017)
      Gjennom Elevundersøkelsen oppfordres elever i Norge til å si sin mening om forhold ved sin skoledag som er viktig for trivsel og læring. Alle elever i grunnskoler og videregående opplæring har i følge § 9a i opplæringslova ...
    • Ettervern- en god overgang til voksenlivet? : Helhetlig oppfølging av ungdom med barnevernerfaring 

      Paulsen, Veronika; Wendelborg, Christian; Riise, Anne; Berg, Berit; Tøssebro, Jan; Caspersen, Joakim (Research report, 2020)
      ​Denne rapporten oppsummerer funnene fra prosjektet «Ettervern – en god overgang til voksenlivet?» som NTNU Samfunnsforskning og UiT har gjennomført på oppdrag fra Bufdir i perioden 2014-2020. Prosjektet er gjennomført av ...
    • Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 

      Aamodt, Per O; Hybertsen, Ingunn Dahler; Røsdal, Trude; Stensaker, Bjørn; Caspersen, Joakim; Federici, Roger Andre (Research report, 2019)
      ​Dette er sluttrapport i evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen i perioden fra 2015 til 2019. I rapporten følger vi opp mange av de samme resultatene fra de to delrapportene fra 2017 og 2018, særlig deltagerundersøkelsen ...
    • Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 : Delrapport 1 

      Caspersen, Joakim; Federici, Roger Andre; Røsdal, Trude (Research report, 2017)
    • Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015 

      Caspersen, Joakim; Utvær, Britt Karin Støen; Bugge, Hanna; Wendelborg, Christian (NTNU Samfunnsforskning (rapport), Research report, 2017)
    • Grunnleggende ferdigheter og læringsmiljø : Et utdrag av analysene av Elevundersøkelsen 2014 

      Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Caspersen, Joakim (Research report, 2015)
      Denne rapporten er et utdrag av den årlige hovedrapporten hvor resultatene fra Elevundersøkelsen blir analysert inngående. Problemstillingene i hovedrapporten vil delvis variere fra år til år og de ulike årlige problemstillinger ...
    • Høyt presterende elevers vurdering av læringsmiljøet : Analyser av Elevundersøkelsen 2013 og 2014 

      Wendelborg, Christian; Caspersen, Joakim (Research report, 2016)
      ​Denne rapporten gir en beskrivelse om hvordan høyt presterende elever skårer på indeksene som presenteres i skoleporten, samt sentrale læringsmiljøvariabler som innsats, opplevelse av relevans og opplevelse av ulike typer ...
    • Inkludering på alvor? Delrapport 1 fra evalueringen av modellutprøvingen inkludering på alvor 

      Caspersen, Joakim; Buland, Trond Hallgeir; Valenta, Marko; Tøssebro, Jan (Research report, 2019)
      I denne delrapporten diskuteres det hvordan et begrep som inkludering i skolen kan forstås, og hva slags arbeid det kreves i skolen for å få til inkludering – på alvor. De ulike deltakernes prosjekter diskuteres og belyses ...
    • Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser 

      Caspersen, Joakim; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Hybertsen, Ingunn Dahler; Lynnebakke, Brit; Vika, Karl Solbue; Hammer Smedsrud, Jørgen; Wendelborg, Christian; Federici, Roger Andre (Research report, 2021)
      Den 12. mars 2020 stengte alle landets grunnskoler på grunn av COVID-19 pandemien. I denne rapporten presenteres resultater fra en bred gjennomgang av foreliggende studier knyttet til pandemien og grunnskolenes håndtering, ...
    • Lek, Læring og ikke-pedagogikk for alle 

      Wendelborg, Christian; Caspersen, Joakim; Mordal, Siri; Ljusberg, Anna-Lena; Bunar, Nihad (Research report, 2018)
      Skolefritidsordningen (SFO) i Norge strekker seg tilbake til 1950-tallet, men da som såkalte fritidshjem. Ordningen med SFO, både i omfang og oppmerksomhet, skjøt fart på slutten av 1980-tallet, og det var med innføringen ...
    • Lærlingundersøkelsen 2014 : Analyser av variasjoner og sammenhenger Lærlingundersøkelsen 2014 

      Caspersen, Joakim; Garvik, Marianne; Wendelborg, Christian (Research report, 2015)
      Denne rapporten er den tredje rapporteringen av de årlige analysene av Lærlingundersøkelsen 2013-2016. Hovedformålet i den første rapporten var å forbedre Lærlingundersøkelsen som verktøy for informasjonsinnhenting og ...
    • Lærlingundersøkelsen 2015 : En analyse av yrkesfaglærernes kompetanse, utstyrssituasjonen og tilbudsstruktur 

      Caspersen, Joakim; Michelsen, Hilde; Wendelborg, Christian (Research report, 2016)
      Denne rapporten er den fjerde rapporteringen av de årlige analysene av Lærlingundersøkelsen 2013-2016. Hovedformålet i den første rapporten var å forbedre Lærlingundersøkelsen som verktøy for informasjonsinnhenting og ...
    • Lærlingundersøkelsen 2016 og 2017 : Analyser av variasjoner og sammenhenger 

      Wendelborg, Christian; Caspersen, Joakim (Research report, 2019)
      Lærlingundersøkelsen er en elektronisk basert spørreundersøkelse som skal gi lærlinger muligheten til å formidle oppfatninger om opplæringen og andre forhold som er sentrale for læringsutbyttet og læringsmiljøet. Undersøkelsen ...
    • Mellom system og individ : En studie av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering innen fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale. 

      Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri; Olsen, Marit Schei; Gjøsund, Gudveig; Caspersen, Joakim; Wendelborg, Christian (Research report, 2018)
      Denne rapporten presenterer resultatene fra en gjennomgang av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering på fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale. Arbeidet ble gjennomført av NTNU Samfunnsforskning ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit